Medlem

Varmt välkommen som medlem du också och låt Konsthallens vänner bli dina vänner! Du blir medlem i föreningen genom att betala in medlemsavgiften 250 kr för 2023 till vårt PlusGiro-konto nr 25 62 00-7. Ange namn, adress och e-post på inbetalningen. När du betalat medlemsavgiften finns ditt medlemskort att hämta på Örebro konsthall inom kort.

Varmt välkommen som medlem hos oss!

Medlemskap och kostnader

Ordinarie medlem 250 kr per år. Gäller hela familjen.

Företagsmedlem 1000 kr per år. Tre vinstchanser i stora konstlotteriet och samtlig personal har möjlighet att delta i föreningens aktiviteter.

Örebro konstskolas elever är automatiskt medlemmar under studietiden. I studentmedlemskapet ingår ej vinstchanser i årslotteriet, men väl rabatterna och aktivitetsförmåner.

Som medlem får du

• Vinstchans för ordinarie medlem i det årliga stora konstlotteriet som äger rum i anslutning till årsmötet
  • Inbjudan till ateljébesök hos konstnärer i regionen
  • Inbjudan till aktiviteter såsom vernissager, konstvandringar, guidningar, föreläsningar, utflykter samt resor mm
  • Medlemmar i Konsthallens vänner är automatiskt medlemmar i Sveriges Konstföreningar.
  • Rabatter och förmåner

Medlemsförmåner

Som ordinarie medlem har du vinstchans i det årliga konstlotteriet som äger rum i anslutning till årsmötet. Då lottas ett antal konstverk ut.

Du får 10 % rabatt vid konstinköp på Örebro konsthall. Du inbjuds till alla föreningens olika aktiviteter såsom vernissager, konstvandringar, guidningar föreläsningar, utflykter och ateljébesök samt resor.

Rabatter 2023 för ordinarie medlemmar

Rabatter för ordinarie medlemmar mot uppvisande av medlemskort. Kortet kan hämtas i föreningspärmen på Örebro konsthall en kort tid efter att du betalat in avgiften. Varmt välkommen att hämta ditt kort.

• Ahléns Ur 10 % på ordinarie pris (ej reparation el batteribyte).
  • Bergslagens Bok 10 % på hela sortiment.
  • Grön miljö 10 % på hela sortimentet.
  • Jeremiabageriet Wadköping Fika för två, betala för en (den dyraste) på Jeremiabageriet i Wadköping. Om personalen inte vet säg då att Danne godkänt.
  • Holmquist Optik Synsam 10 % på hela sortimentet (båda butikerna).
  • Inda Möbler och interiör 10 % på hela sortimentet.
  • Magnussons Färg 15 % på hela sortimentet.
  • Outdoor 10 % på köp över 500 kr (ej vapen, ammo & opik).
  • Stå 25 % på maten.
  • Teijlers glas 15 % på inramningar.
  • ZilverZmen 10 % på eget sortiment samt på kurser.
  • Örebro konsthall 10 % på köp av konst.

Ytterligare rabatter är på väg in. Vi kompletterar efter hand.